Hírek

A járási hivatalok legfontosabb feladata a megyei szintnél alacsonyabb szinten intézendő államigazgatási feladatok ellátása.

PMKH Budakeszi Járási Hivatala

Az Országgyűlés 2012. június 25-én megszavazta a járások kialakításáról, valamint egyes ezzel összefüggő törvények módosításáról szóló 2012. évi XCIU. törvényt. A járási hivatalok legfontosabb feladata a megyei szintnél alacsonyabb szinten intézendő államigazgatási feladatok ellátása.

A Budakeszi Járási Hivatallal kapcsolatos legfontosabb adatok:

  1. 1.  Illetékesség

A Budakeszi Járási Hivatal illetékességi területéhez a következő települések tartoznak: Budakeszi, Biatorbágy, Budajenö, Budaörs, Herceghalom, Nagykovácsi, Páty, Perbál, Remeteszölös, Telki, Tök, Zsámbék. Eltér ettől Budakeszi Járási Hivatal Járási Munkaügyi Kirendeltségeinek {Budaörs és Zsámbék), valamint Budakeszi Járási Hivatal Budakörnyéki Járási Földhivatala illetékessége.

2. Szervezeti egységek, valamint szakigazgatási szervek, valamint elérhetőségeik

A Budakeszi Járási Hivatal járási törzshivatalból és szakigazgatási szerveiből épül fel. A járási törzshivatalhoz két osztály, a Hatósági és az Önkormányzati Osztály tartozik. A Budakeszi Járási Hivatalnak öt szakigazgatási szerve van.

PMKH Budakeszi Járási HivatalaSzékhely: 2092 Budakeszi, Fö u. 179. E-maÜ: iarasihivatalObudakeszi.pmkh.qov.hu Telefon/fax: (23) 535-719
Szervezeti egység Címe/kirendeltség címe

Hatósági Osztály

2092 Budakeszi, Fö u. 179.

2051 Biatorbágy, Baross Gábor u. 2/A. 2040 Budaörs, Uzsoki köz 56.

2094 Nagykovácsi, Kossuth u. 61.

2072 Zsámbék, Rácváros u. 2-4.

Okmányirodái Osztály

2092 Budakeszi, Dózsa György tér 25. 2040 Budaörs, Szabadság út 134.

 

Budakeszi Járási Hivatal szakigazgatási szervei
Járási szakigazgatási szerv Címe

Budakeszi Járási Hivatal Járási Gyámhivatala

2092 Budakeszi, Fő utca 179. 2040 Budaörs, Uzsoki köz 56.

Budakeszi Járási Hivatal I Járási Munkaügyi Kirendeltsége 2040 Budaörs, Nefelejcs utca 1-3.
Budakeszi Járási Hivatal II. Járási Munkaügyi Kirendeltsége 2072 Zsámbék, Zichy tér 1.
Budakeszi Járási Hivatal Budakörnyéki Járási Földhivatala

1117 Budapest, Karinthy Frigyes út 3.

1097 Budapest IX., Könyves Kálmán körút 12-14.

 

3. A szervezeti egységek és a szakigazgatási szervek által ellátott gyakoribb ügytípusok:

A Hatósági Osztályon és annak kirendeltségein szociális és egyéb hatósági ügytípusokban folyik ügyintézés, melyek a következők:

Az Osztályon az alábbi ügytípusokban történi az ügyintézés:

Szociális igazgatási feladatok (időskorúak járadéka megállapítása, felülvizsgálata, folyósítása, ápolási díj megáilapitása, felülvizsgálata, folyósítása, alanyi és normatív alapon járó közgyógyellátásra vaió jogosultság megállapítása, egészségügyi szolgáltatásra való jogosultság

megállapítása, erről hatósági bizonyítvány kiállítása, hadigondozotti ügyekben az első fokú hatósági jogkör gyakorlása).

Kommunális igazgatással kapcsolatos feladatok (temető fenntartásával és üzemeltetésével összefüggő feladatok ellátásának ellenőrzése, temetkezési tevékenység folytatásával kapcsolatos engedélyezés).

Menekültekkel kapcsolatos feladatok (a menekült, az oltalmazott és a menedékes részére a befogadás anyagi feltételeinek további igénybevételéről, valamint a külön jogszabályban meghatározott ellátásokról és támogatásokról való döntés, a befogadás anyagi feltételei, valamint a külön jogszabályban meghatározott ellátások és támogatások korlátozásáról, megvonásáról illetve megtagadásáról való döntés).

Állatvédelemmel, állattartással kapcsolatos feladatok (állatotthon létesítésének engedélyezése, állatpanzió és állatmenhely létesítésének engedélyezése és a szolgáltatás felügyelete az állatotthon létesítése és üzemeltetése tekintetében).

Ipari igazgatással kapcsolatos feladatok [(Távhö: szolgáltatói höközpont elhelyezésére, üzemeltetésére, karbantartására vonatkozóan az ingatlantulajdonossal kötött megállapodás hiányában, az engedélyes kérésére a használati jog megállapítása és a fizetendő kártalanítás mértékének megállapítása, a felhasználási helyre történő bejutás határozatban történő elrendelése.) (Villamosenergia: fogyasztásmérő leolvasásának, ellenőrzésének vagy cseréjének, az ellátásból történő kikapcsolásnak vagy a felhasználói berendezés ellenőrzésének tűrésére, és együttműködésre vonatkozó kötelezettség megállapítása; mérőhelyre való bejutás engedélyezése). (Földgáz:a fogyasztásmérő berendezés leolvasásának, ellenőrzésének, cseréjének, a földgázelosztási szolgáltatásból történő felfüggesztéshez szükséges intézkedéseknek, vagy a felhasználói berendezés ellenőrzésének a tűrésére és együttműködésre vonatkozó kötelezettség megáüapítása;méröhe!yre való bejutás engedélyezése).]

Kereskedelmi igazgatással kapcsolatos feladatok (állandó menazséria működésének engedélyezése)

Vízügyi igazgatással kapcsolatos feladatok (az ingatlan tulajdonosának kötelezése az ingatlan bekötésére, amennyiben az ingatlan víziközmü-rendszerbe történő beköttetését a víziközmű­rendszer üzembe helyezésétől számított egy éven belül nem teljesíti; az ingatlanok víziközmü használatba történő bekötésének elrendelése; a fogyasztó kötelezése a szolgáltató hozzájárulása nélkül végzett bekötés, építmény, berendezés, felszerelés elbontására, leszerelésére, átalakítására; vízvezetési és szennyvízelvezetési szolgalom alapítása; fogyasztó teljesítésre történő kötelezése, ha a szolgáltató felhívására határidőn belül nem tesz eleget a hibák kijavításának, illetve az előírásoktól eltérő vízközmű-használat megszüntetésének; egy ingatlan ellátására több ivóvíz bekötővezeték létesítésének engedélyezése; a közterületen kialakítandó vízméröhely helyének megállapítása; a tulajdonos kötelezése a létesítmények megfelelő átalakítására vagy megszüntetésére; a nem védett természeti területen a nádaratás, illetve a nádas égetésének az engedélyezése)

Oktatással kapcsolatos feladatok (a tanköteles tanuló igazolatlan mulasztása esetén a törvény vagy kormányrendelet által meghatározott feladat- és hatáskörök ellátása; a tanköteles tanuló tanulmányai külföldön történő folytatásának bejelentése fogadása;az írásbeli érettségi vizsgák feladatlapjainak a vizsgaszervező iskolák közötti elosztásában történő közreműködés; az érettségi vizsga központi írásbeli feladatlapjainak átadása a vizsgabizottságot működtető közoktatási intézmény megbízottjának).

Ingatlanvállalkozással kapcsolatos feladatok (az üzletszerű társasházkezelői és ingatlankezelői tevékenység tekintetében ingatlanvállalkozás-felügyeleti hatóság).

Közlekedési igazgatással kapcsolatos feladatok (a járdák, gyalogutak és azok műtárgyai építésének, korszerűsítésének, fennmaradásának és megszüntetésének engedélyezése, illetve ezek nem közlekedési célú igénybevételével kapcsolatos eljárás lefolytatása).

Környezetvédelmi igazgatással kapcsolatos feladatok (íevegötisziaság-védeimi hatósági ügyekben az első fokú hatósági eljárások lefolytatása).

Szabálysértésekkel kapcsolatos eljárások.

Az Okmányirodái Osztály az okmányirodái feladatok teljes körét (lakcímnyilvántartás, útlevél­igazgatás, gépjármű-nyilvántartás stb.) ellátja az ország területére kiterjedő illetékességgel. Lakcímbejelentés csak a lakhely szerint, területileg illetékes okmányirodában lehetséges. Hivatalból indult eljárásokra az az okmányiroda illetékes, amely járási hivatal illetékességi területén az ügyfél lakóhelye, ennek hiányában tartózkodási helye (székhelye, telephelye) van.

Okmányirodái feladatok a teljesség igénye nélkül: polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartása; útlevél-igazgatási ügyintézés, gépjármüvekkel kapcsolatos ügyek intézése, valamint az egyéni vállalkozók ügyeinek intézése.

A személyi adat- és lakcímnyilvántartással kapcsolatos szabályozás megváltozott 2013. január 1-jétöl. A polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992.évi LXVI. törvény végrehajtására kiadott 146/1993. (X. 26.) Korm. rendelet alapján íakcímbejelentési kötelezettségét az ügyfél a járási hivatalnál is teljesítheti, mely esetben a Budakeszi Járási Hivatal Okmányirodái Osztálya jár el, valamint a bejelentő lakóhelye szerint illetékes jegyzőnél is teljesítheti, mely esetben a jegyző köteles eljárni. A jogszabályi háttér tehát biztosított, a feladatellátás megosztása, párhuzamossá tétele pedig több ügyfél kiszolgálását teszi lehetővé egy időben.

Szervezeti egységen kívüli, közvetlen feladatokat is vettek át a járási hivatalok, ilyen pl. védelmi igazgatás, a Helyi Védelmi Bizottság működtetése is.

Járási Gyámhivatal és annak kirendeltségén gyámügyi ügyekben, ügytípusokban folyik ügyintézés.

Az Osztályon az alábbi ügytípusokban történik az ügyintézés:

Gyermekvédelmi feladatok ellátása (átmeneti nevelésbe vétel, családba fogadás).

Döntés pénzbeli és természetbeli ellátásokról.

Gyermekek családi jogállásának rendezéséhez kapcsolódó feladatok.

Szülői felügyeleti joggal illetve gyermektartásdíjjal kapcsolatos ügyek ellátása.

Gyámsági és gondnoksági ügyek intézése; vagyonkezelési ügyekkel kapcsolatos ügyintézés. Ügygondnok, eseti gondnok kirendelése, felmentése, munkadíjának megállapítása.

Teljes hatályú apai elismerő nyilatkozat felvétele (a települési önkormányzat anyakönyvvezetői továbbra is felvehetik a teljes hatályú apai elismerő nyilatkozatot).

A gyermek ideiglenes hatályú elhelyezése.

A szülő azon nyilatkozatának felvétele, melyben hozzájárul gyermeke ismeretlen személy általi örökbefogadásához.

Védelembe vételről és megszüntetésről való döntés.

Családi pótlék természetbeni formában történő nyújtásáról való döntés és a felülvizsgálat. Iskoláztatási támogatás folyósítása szüneteltetésének kezdeményezése, a szüneteltetés felülvizsgálata.

A Járási Hivatal munkaügyi kirendeltségei a foglalkoztatási, munkaerő-piaci feladatokat ellátó szakigazgatási szervek. Feladatuk többek között

illetékességi területükön ellátják az álláskeresők nyilvántartásba vételére vonatkozó feladatokat, végzik az álláskeresési járadék, álláskeresési segély megállapításával, szüneteltetésével, megszüntetésével és visszakövetelésével kapcsolatos, továbbá azokkal a foglalkoztatást elősegítő támogatásokkal összefüggő feladatokat, amelyek ellátása nem tartozik a munkaügyi központ hatáskörébe,

munkaközvetítést végeznek, fogadják a munkaerőigényekre vonatkozó bejelentéseket, információt nyújtanak, tanácsokat adnak,

közreműködnek a csoportos létszámleépítések hátrányos következményeinek enyhítésében, ellátják a közfoglalkoztatási támogatási eljárással kapcsolatos hatósági és pénzügyi feladatokat, a munka- és pályatanácsadás nyújtanak, munkaerő-piaci programok végrehajtásában működnek közre.

A járási földhivatal ingatlan-nyilvántartással, fölméréssel és egyéb földügyi ügyekben látja el feladatát.

A járási földhivatalnál intézhető ügycsoportok Ingatlan-nyilvántartási szakterület:

® adatszolgáltatás [betekintés az ingatlan-nyilvántartásba ( az érintett tulajdoni lap tartalmának megtekintése); tulajdoni lap másolat kiállítása (a földhivatal kizárólag papíralapú hiteles másolatot szolgáltathat); földkönyv, földkönyvi kivonat szolgáltatása; okiratok, iratmásolatok kiadása (minden olyan magán- és közokirat, hatósági határozat tartalma, amely a jogosult vagy a kötelezett bejegyzése vagy törlése alapjául szolgáit vagy szolgálhat, illetve a tulajdonosok névjegyzéke).

• ingatlan-nyilvántartási eljárás [adatváltozás átvezetése az ingatlan-nyilvántartásban (az ingatlan adatainak, valamint az ingatlan-nyilvántartásba bejegyzett jogosult nevének és lakcímének illetve zékhelyének vagy telephelyének megváltozása); jogok bejegyzése, tények feljegyzése az ingatlan-nyilvántartásba].

Földmérési szakterület:

o Az állami ingatlan-nyilvántartási térképi adatbázis kezelése a változások folyamatos vezetése.

® Térképi adatszolgáltatás [Térképmásolatok kiadása (teljes: előzetes adatokkal, szemle: csak jogerős állapot); betekintés az ingatlan-nyilvántartási térkép tartalmába; változási vázrajzok készítéséhez földmérési adatok szolgáltatása].

® Földmérési tárgyú beadványokkal kapcsolatos ügyek intézése.

» Az ingatlan-nyilvántartási térképi adatbázisban változást eredményező vázrajzok vizsgálata és záradékolása.

» Felmérési, térképezési és területszámítási hibák kijavítása.

» Telekalakítási eljárás lefolytatása [telekalakítási engedélyezési eljárás; egyesített telekalakítási eljárás (telekalakítás engedélyezése és ingatlan-nyilvántartási bejegyzés egy eljárás keretében)].

Földügyi szakterület

® Földvédelem: (termőföld időleges más célú hasznosítása iránti kérelem elbírálása; termőföld végleges más célú hasznosítása iránti kérelem elbírálása; termőföld művelési ág változásának bejelentése; termőföld rekultivációja; hasznosítási kötelezettséggel és parlagfűvel kapcsolatos panaszügyek intézése.)

■» Földhasználat: (földhasználati adatváltozás bejelentése; földhasználat bejelentése; földhasználati törlés iránti kérelem; földhasználati lap kiadása iránti kérelem).

  1. 4.  Máshol Intézhető ügyek

Három terület, illetve ügytípus tekintetében tartoznak más járási hivatal szakigazgatási szervéhez Budakeszi Járás települései, az alábbiak szerint:

Terület

Illetékes szerv

Kiemelt építési ügyek és örökségvédelmi ügyek

Érdi Járási Hivatal Járási Építésügyi és Örökségvédelmi Hivatala

Állategészségügy és élelmiszerellenőrzési ügyek

Érdi Járási Hivatal Járási Állategészségügyi és Élelmiszerellenörzö Hivatala

Népegészségügy

Érdi Járási Hivatal Járási Népegészségügyi Hivatala

 

A fent említett ügytípusokban az illetékes hatóság jár el.

  1. 5.  Ügyfélfogadás

A Hivatalvezető és helyettese a székhelyen előzetes időpont-egyeztetés alapján fogadja az ügyfeleket.

A Budakeszi Járási Hivatal szervezeti egységeinek, valamint szakigazgatási szerveinek ügyfélfogadása:

Szervezeti egység

Cím

Ügyfélfogadás

Járási törzshivatal

Hatósági Osztály

2092 Budakeszi, Fő u. 179.

Hétfő: 8:00-16:00 Kedd: 8:00-12:00 Szerda: 8:00 -18:00 Csütörtök: 8:00 -12:00 Péntek: 8:00 – 12:00

2051 Biatorbágy, Baross Gábor u. 2/A.

Hétfő: 8:00-18:00 Kedd: –

Szerda: 8:00 – 12:00 és 13:00 – 16:00 Csütörtök: – Péntek: 8:00-12:00

2040 Budaörs, Uzsoki köz 56.

Hétfő: 8:00-16:00 Kedd: 8:00-12:00

 

Szerda: 8:00-18:00 Csütörtök: 8:00-12:00 Péntek: 8:00-12:00

2094 Nagykovácsi, Kossuth u. 61.

Hétfő: 13:00-17:30 Kedd: –

Szerda: 8:00- 12:00 és 13:00-15:30 Csütörtök: – Péntek: 8:00-12:00

2072 Zsámbék, Rácváros u. 2-4.

Hétfő: 8:00-16:00 Kedd: 8:00-12:00 Szerda: 8:00 -18:00 Csütörtök: 8:00-12:00 Péntek: 8:00-12:00

Okmányirodái Osztály

2092 Budakeszi, Dózsa György tér 25.

Hétfő: 8:00-20:00 Kedd: 8:00-20:00 Szerda: 8:00 – 20:00 Csütörtök: 8:00-20:00 Péntek: 8:00-20:00

2040 Budaörs, Szabadság út 134.

Járási szakigazgatási szervek

Budakeszi Járási Hivatal Járási Gyámhivatala

2092 Budakeszi, Fö utca 179.

Hétfő: 8:00-16:00 Kedd: 8:00-12:00 Szerda: 8:00 – 18:00 Csütörtök: 8:00 -12:00 Péntek: 8:00 – 12:00

2040 Budaörs, Uzsoki köz 56.

Budakeszi Járási Hivatal 1 Járási Munkaügyi Kirendeltsége

2040 Budaörs, Nefelejcs utca 1-3.

Hétfő: 8:30-15:00 Kedd: 8.30-15.00 Szerda: 8.30 -15.00 Csütörtök: 8.30 – 12.00 csak első alkalommal jelentkezők Péntek: 8.30-13.00

Budakeszi Járási Hivatal II. Járási Munkaügyi Kirendeltsége

2072 Zsámbék, Zichy tér 1.

Hétfő: 8:30-15:00 Kedd: 8.30-15.00 Szerda: 8.30 – 15.00 Csütörtök: 8.30 – 12.00 csak első alkalommal jelentkezők nyilvántartásban még nem szereplők- munkáltatók számára Péntek: 8.30 -13.00

Budakeszi Járási Hivatal Budakörnyéki Járási Földhivatala

1117 Budapest, Karinthy Frigyes út 3.

Hétfő: 8:30 – 12:00 és 13:00 – 16:00 Kedd: 8:30- 12:00 és 13:00-16:00 Szerda: 8:30-12:00 és 13:00-16:00 Csütörtök: 8:30 – 12:00 és 13:00 – 16:00 Péntek: 8:30-12:00

A sorszámosztó valamennyi fent rögzített ügyfélfogadási időpont végét megelőző fél órával kerül lezárásra.

1097 Budapest IX., Könyves Kálmán körút 12- 14.

Hétfő: 8:30-12:00 és 13:00-16:00 Kedd: 8:30 – 12:00 és 13:00 – 16:00 Szerda: 8:30 – 12:00 és 13:00 – 16:00 Csütörtök: 8:30 – 12:00 és 13:00 – 16:00 Péntek: 8:30-12:00

A sorszámosztó valamennyi fent rögzített ügyfélfogadási időpont végét megelőző fél órával kerül lezárásra.

 

Az ügyfélfogadási napokon kívüli időpontban bármilyen iratot, dokumentációt le lehet adni az ügyfélszolgálaton, ahol arról átvételi elismervényt adnak a lakosok részére.